Mikä on Forex Trading. Updated 05 elokuu 2016.Forex Trading on kaupankäynnin valuuttoja eri maista toisiaan vastaan Forex on lyhenne Foreign Exchange. Esimerkiksi Euroopassa liikkeessä oleva valuutta on nimeltään Euro-EUR ja Yhdysvalloissa , Liikkeessä oleva valuutta on nimeltään Yhdysvaltain dollari USD Esimerkki valuuttakaupasta on ostaa euro ja samanaikaisesti myydä Yhdysvaltain dollaria Tämä on nimeltään pitkää EUR USD. How Does Forex Trading Work. Forex kaupankäyntiä tehdään tyypillisesti Välittäjänä tai markkinoiden kehittäjänä Voit valita valuuttaparin, jonka olette muuttaneet arvosta ja aseta kauppaa vastaavasti. Esimerkiksi jos olisit ostanut 10 000 euroa joulukuussa 2015, se olisi maksanut noin 10 500 dollaria koko 2016 Euroa tai arvoa suhteessa Yhdysvaltain dollarin arvoon kasvoi Huhtikuun lopussa 10 000 euroa oli arvoltaan 11 600 Yhdysvaltain dollaria. Forx-kaupat voidaan sijoittaa välittäjän tai markkinatakaajan kautta. Tilaukset voidaan sijoittaa vain muutamalla napsautuksella Ks ja välittäjä sitten siirtää tilauksen pankkikeskuksen kumppanille täyttääksesi sijaintisi Sulkemalla kauppasi välittäjä sulkee pankkitalon aseman ja myöntää tiliäsi tappion tai voiton avulla Tämä voi tapahtua kirjaimellisesti sisällä Muutamassa sekunnissa. Valuuttamarkkinoilla on monia vapauksia, joita muilla markkinoilla ei ole varaa. Helposti suosituin vapaus on vipuvaikutus, jonka ansiosta elinkeinonharjoittaja voi valvoa useita jopa 50 kertaa heidän saldonsa Yhdysvalloissa tai peräti sata kertaa Muissa vähemmän säänneltyissä maissa. Vaikka tällainen suuri vipuvaikutus tuntuu hyvältä, kun kauppa toimii sinun hyväksi, hyvin harvat kauppiaat voivat hoitaa äärimmäisen vipuvaikutuksen hyvin. Päivittäinen tutkimuskertomus, jota ylläpitää DailyFX, Että vuoden mittakaavassa kannattavimpia kauppiaita vaihdettiin keskimäärin viisi kertaa vipuvaikutuksella ja usein usein vähemmän kuin 10 kertaa vipuvoimalla. He löysivät myös vähiten pro Sopivia kauppiaita käytiin kauppaa yli 25-kertaisella vipuvoimalla Valitettavasti monet kauppiaat oppivat kovaa tapaa, joka hyödyntää suuria määriä vipuvaikutusta jättävät kauppiaat, jotka eivät pysty toimimaan parhaalla mielenkiinnollaan, jos markkinat toimivat aggressiivisesti heidän asemaansa. Ei-suotuisa riski palkkio-suhteille, kun kauppiaat menettävät kaksinkertaisesti menettämisliiketoimintansa, koska he tekivät voittamansa liiketoimintansa Daily FX jatkoi suositella kauppiaille, että he käyttävät vähintään yhtä yhden tai paremmin 1-2 riskiä Palkita suhde kun kaupankäynnin Forex. Show Full Article. Forex Islamic. Important Tämä sivu on osa arkistoitua sisältöä ja saattaa olla vanhentunut. Swap-free trading account palvelut on tarkoitettu elinkeinonharjoittajille, jotka käyttävät kauppajärjestelmiä, joissa ei oteta huomioon vaikutusta Swapit tai ne asiakkaat, jotka eivät voi käyttää swapia uskonnollisten vakaumustensa vuoksi. Tämä määrittää tämäntyyppisten tilien toissijaisen nimen. Ap-free järjestelmä, kaikki jäljellä olevat kaupankäynnin ehdot ja tilit pysyvät ennallaan. Kun käydään kauppoja Swap-free-kauppatilillä minkä tahansa valuuttaparin kanssa, siirryttäessä asemaa keskiyöhön mennessä elinkeinonharjoittaja ei saa eikä menetä mitään määrää, riippumatta siitä, Paikkatilavuus Vaikka kaupankäynnin kohteena pitäminen pitkään aikaan, elinkeinonharjoittaja voi olla varma, että vain toteutetun valuuttakurssin kulku vaikuttaa asetetun kaupan tulokseen. Kaupankäyntipisteen tarjoamat islamilainen forex-tilit eivät ole Samoin kuin muiden valuuttoyritysten yleensä tarjoamat islamilaiset tilit. Ne eroavat toisistaan sen perusteella, että kauppapiste tarjoaa Swap-free-kaupankäyntitilejä ilman muita ylimääräisiä maksuja, kun taas useimmat muut yritykset korvaavat tämän maksun laajentamalla islamilaisten tileiden leviämistä. Islamilaisten uskonnollisten vakaumusten perusteella ei saa maksaa korkoa, mutta jos kyseinen korotus siirretään eri maksutyypille, on periaatteessa vielä veloitettava korkoa T Tämä on myös nimeltään Swap-palkkio valepuvussa Kaupankäyntipiste palaa tällaisiin käytäntöihin, jälleen osoittaen, että Trading Point tarjoaa oikeudenmukaisia ja eettisiä kaupankäynnin edellytyksiä. Trading Point Swap Free Forex islamilaisen tilin ominaisuuksia. Ei koronvaihtopalkkioita yön aikana. Ei aikaisempia palkkioita. Ei aikarajoituksia. Ei leviämisen laajentamista. Miten avaa Swap Free Forex-islamilainen tili. Swap-free - vaihtoehto voidaan valita osana kauppatilien rekisteröintiä kolmessa yksinkertaisessa vaiheessa Asiakkaat, jotka haluavat avata Swap Vapaata islamilaista tiliä 1 on avattava oikea elävä rahamääräinen kauppatili Trading Pointin kanssa, 2 täytettävä swap-tilille tarkoitettu pyyntö ja hyväksyttävä siinä mainittu Swap-Free Trading Account Use Agreement ja 3 jälkeen palauttaa asianmukaisesti Allekirjoitettu ja toteutettu Swap-free-kaupankäynnin tilille sähköpostitse skannatussa muodossa tai faksilla 1. Avaa oikea elävä raha-kauppatili napsauttamalla linkkiä Avaa oikea tili Kaupankäyntitasolla.2 Alas Mainosta ja täytä Swap-free-kaupankäyntitiliä koskeva pyyntö ja hyväksy siinä mainittu Swap-Free Trading Account Use Agreement - sivu, klikkaa linkkiä Lataa se.3 Palauta asianmukaisesti allekirjoitettu ja täytetty pyyntö swap-free-kauppatilille ja Swap-Free Trading Account - ostosopimus joko sähköpostitse skannatussa muodossa napsauttamalla tätä tai faksilla 357 25 820 344. Kun allekirjoitettu lomake vastaanotetaan tilisiosastossamme, live-forex-kaupankäyntitilisi rekisteröidään islamin Tilin tilit ja tilisi kauppapolitiikka muunnetaan swap-free status. Additionally forex islamilainen tilin haltijoiden majoittaa forex account manager ja hänellä on oikeus 24 tunnin tuki huomaa, että jos olet aloittelija elinkeinonharjoittaja voit Edelleen ladata Metatrader terminaalin ja kokemusta ja oppia kaupankäyntiä forex demo tilillä ilman velvoitteita ja kysymyksiä ei kysynyt. Jos sinulla on kysyttävää forex islamilaisten tilejä vaihtoehtoja voit O ota yhteys kauppapaikan asiakastukeen selventämään mahdollisia kysymyksiä tai kyselyitä. Forex CFD Kaupankäynti kannoilla, indekseillä, öljyllä, kulta XM. March 17, 2017 at 4 pm GMT. Today s Euroopan istunto oli suhteellisen hiljainen suhteessa Taloustietoihin, joissa on muutamia lukuja USA: sta, mukaan lukien teollisuustuotanto ja yliopisto. Lokakuu 17, 2017 klo 23.40 GMT. Kesäkuun keskuspankkien tapaamisten ja Euroopan parlamentin vaalien jälkeen seuraava seitsemän päivää ovat suhteellisen hiljaisempia Inflaatio , Vähittäiskaupan myynti ja flash PMI. March 17, 2017 klo 03: 00 GMT. EURGBP nousi korkeimpaan 0 8786 13. maaliskuuta, mutta päinvastoin pienempi kuin RSI saavutti ylihyvitysten tasolla 70 Parin on consolidating. March 17, 2017 1 17.00 GMT. Haluamme kertoa teille, että maanantaina 20. maaliskuuta 2017 lisämarginaalivaatimukset CHF parien vaatimukselle muuttuvat 17. maaliskuuta 2017 klo 11.00 GMT. 13. toukokuuta XM palaa takaisin Unkarin pääkaupunki seminaarilla Forex ja varastot CFD trading tec Hniques Tapahtuma järjestetään 14. maaliskuuta 2017 klo 12.15 GMT. 11. maaliskuuta XM palasi Kiinaan kolmannen kerran tänä vuonna isäntänä forex-seminaarin online-sijoittajille kaupungissa. On syytä, miksi yli miljoona asiakasta Valitse XM for Forex Trading, Stock Indices Trading, Commodity Trading, Stocks, Metals and Energies Trading. Licensed ja säännelty välittäjä. XM Group on lisensoitu FCA Yhdistyneessä kuningaskunnassa, ASIC Australiassa ja CySec Kyproksessa noudattaa parannettuja sääntelyviranomaisia Standardit Tämä antaa asiakkaillemme vapauden keskittyä siihen, mikä on tärkeä kaupankäyntipäätöksissään. Globally tunnettu. Meillä on asiakkaita yli 196 maasta ja henkilöstö puhuu yli 30 kielellä. Johtomme on käynyt yli 120 kaupunkia maailmanlaajuisesti ymmärtämään asiakkaiden ja kumppaneiden tarpeita. Asiakkaalle ei ole väliä XM: ssä asiakas tulee ensin riippumatta nettopääomasta, tilityypistä tai investointien koosta Kaikki asiakkaamme saavat samanlaiset laadukkaat palvelut, saman suorituksen ja Ame tason tuki XM perustettiin näihin arvoihin, ja se ei muutu. Kaupankäyntivälineiden vaihto. Asiakkaamme voivat valita Trade Forex, Stock Indices, Commodities, Stocks, Metals ja Energies saman tilin kautta. Välineet, jotka ovat saatavilla yhdestä monimuotoisesta alustasta XM tekee kaupankäynnistä helpompaa ja tehokkaampaa. Transparent and Fair. At XM mitä näet, mitä saat, ilman piilotettuja ehtoja Etsitkö hinnoittelua, toteutusta tai myynninedistämistarkoituksia Mitä mainostamme on, mitä annamme asiakkaillemme, Riippumatta investointien koosta. Helppo ja kätevä. Kaikki järjestelmämme rakennetaan ja päivitetään asiakkaan mielessä Tilin avaamismenettelystä lähtien, tilisi hallintaan, varojen tallettamiseen tai peruuttamiseen ja kaupankäynnin lopettamiseen kaikki yksinkertaiset yksinkertaiset ja Helppokäyttöinen kaikille asiakkaillemme. Legal on Trading Point Holdings Ltd: n kaupallinen nimi, rekisterinumero HE 322690, 12 Richard Verengaria Street, Araouzoksen linnan tuomioistuin, 3. krs 3042 Limassol, Cypru S, joka kokonaan omistaa Trading Point of Financial Instruments Ltd Kypros, rekisterinumero HE 251334, 12 Richard Verengaria Street, Araouzoksen linnan tuomioistuin, 3. krs, 3042 Limassol, Kypros. Rahoitusinstrumentit Oy: n säännellään Kyproksen Securities and Exchange Commission CySEC: n lisenssinumerolla 120 10, joka on rekisteröity FCA FSA: n, Yhdistyneessä kuningaskunnassa, viitenumerolla 538324 Kaupankäyntipisteiden rahoitusvälineet Oy toimii Rahoitusinstrumenttien rahoitusvälineiden markkinoista annetun MiFID-direktiivin mukaisesti. Euroopan unioni. Risk varoitus Forex-kaupankäynti merkitsee huomattavaa riskiä sijoitetulle pääomalle. Lue ja varmista, että ymmärrät täysin riskitietosi. Rajat alueet Trading Point of Financial Instruments Oy ei tarjoa palveluja tietyille alueille, kuten Yhdysvaltojen. Islamic Forex Trading. ISLAMIC FOREX TRADING.1 Perusvaihtoehdot. L islamilaisten juristien yhteisymmärrys siitä, että eri maiden valuutat voidaan vaihtaa spot-pohjalta eri tavalla kuin yhtenäisyys, koska eri maiden valuutat ovat erillisiä yhteisöjä, joilla on erilaisia arvoja tai sisäistä arvoa ja ostovoimaa. Opettajien enemmistön yleinen sopimus, jonka mukaan valuutan vaihtoa ei voida hyväksyä, toisin sanoen silloin, kun molempien osapuolten oikeudet ja velvollisuudet liittyvät tulevaisuuteen. Asianajajien keskuudessa on kuitenkin huomattava mielipideero, kun Jommankumman osapuolen oikeudet, jotka ovat samat kuin vastapuolen velvollisuudet, siirretään myöhempään ajankohtaan. Tarkastelemme esimerkkiä kahdesta eri maasta, A ja B, jotka kuuluvat kahteen eri maahan, Intiaan ja Yhdysvaltoihin. Aikoo myydä Intian rupeeja ja ostaa Yhdysvaltain dollareita Vastapuoli on totta B: lle Rupia-dollarin sovitun vaihtokurssin mukaan on 1 20 ja kauppaan liittyy ostamista ja 50 A Ensimmäinen tilanne on se, että A maksaa Rs1000: n spot-maksun B: lle ja hyväksyy 50: n B: n maksun. Kauppa ratkaistaan pistokohtaisesti molemmista päistä. Tällaiset liiketoimet ovat päteviä ja islaminuskäytössä Ei ole kahta lausuntoa samasta Toinen mahdollisuus on, että liiketoimen selvittäminen molemmista päisteistä siirretään tulevaisuuteen, eli kuuden kuukauden kuluttua. Tämä merkitsee sitä, että sekä A että B tekisivät ja hyväksyisivät Rs1000 tai 50, mahdollisesti kuuden Kuukautta Hallitseva näkemys on, että tällainen sopimus ei ole islamin sallittua Vähemmistöosuuden katsotaan olevan sallittua Kolmas tapaus on, että liiketoimi on osittain ratkaistu vain yhdestä päästä. Esimerkiksi A maksaa Rs1000: n nyt B: lle lupauksen sijasta B maksaa hänelle 50 kuukautta kuuden kuukauden kuluttua. Vaihtoehtoisesti A hyväksyy 50 B: stä ja lupaa maksaa Rs1000 hänelle kuuden kuukauden kuluttua. Sellaisten sopimusten sallittavuus on täysin päinvastainen. Unt to bai-salam valuutoissa Tämän asiakirjan tarkoituksena on esittää kattava analyysi erilaisista tuomioista ja valuuttamääräisten sopimusten sallittavuudesta. Ensimmäinen hankintasopimus, johon liittyy vasta-arvojen vaihtaminen spot-pohjalta, on kaikenlaista Ristiriitatilanne Toisen sopimuksen tyypin sallittavuus tai muuten, jossa jonkin vastinarvon luovutus lykätään tulevaisuudessa, käsitellään yleensä riba-kiellon yhteydessä. Sen vuoksi keskustelemme tästä sopimuksesta yksityiskohtaisesti osassa 2, joka koskee kysymystä Kalastuskielto Kolmannen sopimuksen muoto, jossa molempien vastavolyymien luovutus on lykätty, käsitellään yleisesti riskien ja epävarmuuden vähentämisessä tai tällaisissa sopimuksissa mukana olevien harhaarien yhteydessä. Tämä on siis 3 §: n keskeinen aihe, joka koskee Kun kysymys gharar-osasta 4 yrittää kokonaisvaltaista näkemystä Sharia-aiheista, niin myös th Valuuttamarkkinoiden sopimusten perusmuotojen taloudellinen merkitys.2 Riba-kiellon antaminen. Valuuttamarkkinoiden sallittavuutta tai muutoksia koskevien näkemysten1 eroavuudet voidaan jäljittää ensisijaisesti riba-kieltoon. Riba on kaikenlaisissa valuuttapörsseissä äärimmäisen tärkeä Riba Sharia-kontekstissaan yleensä määritellään2 lainvastaisena lisäyksenä, joka johtuu vastavinarvojen kvantitatiivisesta epätasa-arvosta kaikissa liiketoimissa, joiden tarkoituksena on tehdä kahden tai useamman lajin vaihto, jotka kuuluvat Samat suvut jins ja niitä hallinnoi sama tehokas syy illa Riba luokitellaan yleisesti riba al-fadl-ylimääräiseksi ja riba al-nasia-lykkäykseksi, joka osoittaa lainvastaisen edun liiallisuuden tai lykkäämisen vuoksi. Edellämainitun kielto saavutetaan sillä ehdolla, että Esineiden välinen vaihtokurssi on yhtenäisyyttä, eikä kummallekaan osapuolelle sallittu voitto. Jälkimmäinen riba on kielletty Että toinen osapuoli on riba al-jahiliyya tai pre-islamilainen riba, joka pätee, kun lainanantaja pyytää lainanottajaa erääntymispäivänä, jos jälkimmäinen haluaa Laskea velka tai korottaa samaa korotusta. Korotuksen yhteydessä korotetaan korkoa alun perin lainatusta määrästä. Riba-kieltäminen eri valuuttojen valuutanvaihdossa edellyttää analogista prosessia qiyas. Ja missä tahansa sellaisessa harjoituksessa, johon liittyy analogia qiyas, tehokas illa On äärimmäisen tärkeä rooli Se on yhteinen tehokas illa, joka yhdistää analogian kohteen ja sen aiheen analogisen päättelyn käyttämiseen. Faksien suuret kouluissa on määritelty eri tavoin sopiva tehokas illa - vaihto, kun kyseessä ovat vaihtosopimukset Tämä ero näkyy eri maissa sijaitsevien paperivaluuttojen analogisessa perustelussa. Kysymys o Huomattava merkitys analogisen päättelyn prosessissa liittyy paperivaluuttojen vertailuun kullan ja hopean kanssa. Islamin alkuaikoina kulta ja hopea suorittivat kaikki rahojen thaman funktiot. Valuutat olivat kullasta ja hopeasta, joilla oli tunnettu intrinsic value quantum Kullasta tai hopeasta. Näitä valuuttoja kutsutaan thaman haqiqiiksi tai naqdainiksi Fiqh-kirjallisuudessa. Nämä olivat yleisesti hyväksyttäviä päävaihtoehtona, mikä merkitsi suurta transaktiota. Monet muut hyödykkeet, kuten erilaiset huonommat metallit, toimivat myös Vaihtoehtona, mutta rajoitetulla hyväksyttävyydellä Näitä kuvataan faksina Fiqh-kirjallisuudessa. Nämä tunnetaan myös nimellä thaman istalahi, koska niiden hyväksyttävyys ei johdu niiden luontaisesta arvosta vaan yhteiskunnan myöntämästä asemasta tietyn ajanjakson aikana Aika Edellä mainittuja kahta valuuttamuotoa on käsitelty hyvin eri tavoin aikaisemmista islamilaisista juristeista Niiden ratkaisemiseksi on ratkaistava se, ovatko nykyiset ikäpuhelut valuuttoihin entisen luokan tai jälkimmäisen osalta. Yksi käsitys on, että niitä olisi kohdeltava parin kanssa thaman haqiqin tai kullan ja hopean kanssa, koska nämä Palvelevat pääasiallisena vaihtoehtona ja laskentayksikönä, kuten jälkimmäiset. Samaa päättelyä varten kaikki shamaaniin liittyvät normit ja kieltokanteet, joita sovelletaan thaman haqiqiin, olisi myös sovellettava paperiversioon. Thaman haqiqi - vaihtoehdoksi kutsutaan bai-sarfiksi, Ja siksi paperiversiotapahtumia olisi säänneltävä bai-sarfin kannalta merkityksellisillä sharia-säännöillä. Päinvastainen näkemys väittää, että paperivaluuttoja on kohdeltava samalla tavoin kuin fals tai thaman istalahi, koska niiden nimellisarvo poikkeaa Niiden hyväksyttävä luonne perustuu niiden oikeudelliseen asemaan kotimaassa tai globaalilla taloudellisella merkityksellä, kuten Yhdysvaltain dollareissa, Esimerkki.2 1 Vaihtoehtoisten näkemysten synteesi.2 1 1 Analoginen syytös Qiyas Riban kieltämiselle. Riban kielto perustuu perinteeseen, jonka mukaan pyhän profeetan rauha hänelle sanoi: myy kultaa kultaa, hopeaa hopeaa, vehnää Vehnä, ohra ohraan, päivämäärä, suola suolaa varten, samassa määrin paikan päällä ja kun hyödykkeet ovat erilaiset, myydä sen mukaan, joka sopii sinulle, mutta paikan päällä Siten riba-kielto koskee ensisijaisesti kahta jalometallia Kultaa ja hopeaa sekä neljää muuta hyödykettä vehnää, ohraa, päivämääriä ja suolaa. Myös analogisesti kyysiä sovelletaan kaikkiin lajeihin, joita hallitsee sama tehokas illa-ilmiö tai jotka kuuluvat johonkin perinteeseen mainituista kuudesta esineestä Kuitenkin Fiqhin eri koulujen ja jopa saman koulun koululaisille ei ole yleistä sopimusta riban tehokkaan syyn määrittelystä ja tunnistamisesta. Hanafisille tehokas ilmi on kaksi ulottuvuutta: Vaihdetut artikkelit kuuluvat samaan sukuun jins, jotka niillä on paino wazan tai measurability kiliyya Jos tietyssä vaihtoyhteydessä on sekä tehokkaan syyn illa elementtejä että toisin sanoen vaihdetut vastavalvot kuuluvat samaan jenseeniin ja ne ovat kaikki punnittavia tai kaikki mitattavissa olevia , Niin ei voittoa ole sallittua, valuuttakurssin on oltava yhtä suuri kuin yhtenäisyys ja vaihto on sijaittava pistekohtaisesti. Kullan ja hopean tapauksessa tehokkaan syyn illa kaksi tekijää ovat suvun jin ja punnituksen yhtenäisyys. Tämä on myös Hanbalin näkymä Yhden version3 mukaan Erilainen versio on samanlainen kuin Shafiin ja Maliki-näkymän, kuten jäljempänä selostetaan. Näin ollen kun kultaa vaihdetaan kultaa tai hopeaa vaihdetaan hopeaa varten, vain sallitut transaktiot ilman lisäystä ovat sallittuja. On myös mahdollista, että Esimerkiksi, jos vaihdetut esineet ovat kaikki punnittavia tai mitattavissa olevia, mutta ne kuuluvat erilaisiin Jumalajit tai, jos vaihdetut artikkelit kuuluvat samaan sukuun, mutta ne eivät ole mitattavissa ja mitattavissa, vaihdetaan voitolla eri tavalla kuin yhtenäisyys, mutta vaihdon on oltava paikalla. Näin ollen kun kultaa vaihdetaan hopeaa , Korko voi olla erilainen kuin yksikkö, mutta lykkäystä ei voida hyväksyä. Jos jompikumpi riba-illa-ominaisuuden kahdesta elementistä ei ole läsnä tietyssä vaihto-osassa, ei yhtäkään riba-kieltoa koskevasta kieltokanteesta muuta johdu. Ja niin paikallisesti kuin viivästyneesti. Kun otetaan huomioon tapaus, jossa on mukana eri maiden papereiden valuuttoja, riba-kielto edellyttäisi tehokasta syytä. Eri maiden valuutat ovat selvästi erillisiä yhteisöjä, jotka ovat laillisia maksuvälineitä tietyillä maantieteellisillä rajoilla Erilainen luontainen arvo tai ostovoima Siten suuri osa tutkijoista ehkä oikeutetusti väittää, ettei yksikään Lisäksi ne eivät ole mitattavissa eivätkä mitattavissa. Tämä johtaa suoraan siihen johtopäätökseen, että yksikään näistä kahdesta tehokkaan riba-ilmentymän elementistä ei ole tällaisessa vaihdossa. Näin ollen vaihto voi tapahtua vapaasti mistä tahansa kiintiöistä, jotka koskevat vaihtokursseja ja Ratkaisumenetelmä Tämän aseman taustalla olevaa logiikkaa ei ole vaikea ymmärtää Erilaisten maiden paperivaluuttojen sisäinen arvo eroaa, koska niillä on erilainen ostovoima. Lisäksi paperivaluuttojen sisäistä arvoa tai arvoa ei voida tunnistaa tai arvioida toisin kuin kulta ja hopea Joka voidaan punnita. Näin ollen riba al-fadl: n esiintyminen ylimäärällä tai riba al-nasia ei voi syntyä lykkäämällä. Shafiin Fiqh-koulu pitää tehokasta illa-ilmiötä, jos kulta ja hopea ovat niiden omaisuutta Valuutan thamaniyya tai vaihtovälin, laskentayksikkö ja arvo tallentaa Tämä on myös Malikin näkymä Yhden version mukaan Tämä näkemys, vaikka paperista tai nahasta tehdään vaihtovälin ja sillä on valuutan asema, niin kaikki naqdainia, kultaa ja hopeaa koskevat säännöt koskevat niitä. Näin ollen tämän version mukaan valuutat, joissa on mukana eri valuuttoja Joka on erilainen kuin yhtenäisyys, on sallittua, mutta se on ratkaistava pistekohtaisesti. Edellä mainittujen kahden ajatuskoulun toinen versio on se, että edellä mainittu tehokas syy, joka on valuutan thamaniyya, on erityistä kultaa ja hopeaa eikä sitä voida yleistää. On mikä tahansa muu esine, jos sitä käytetään vaihdon välineenä, ei voida sisällyttää niiden luokkaan. Tämän version mukaan Sharia-kieltokanteita riba-kiellolle ei sovelleta paperivaluutiota varten. Valuutat, jotka kuuluvat eri maihin, voidaan vaihtaa joko ilman tai ilman Voittoa ja sekä paikalla että viivästyneellä ajanjaksolla. Aikaisemmassa versiossa mainitaan esimerkkinä samaan maahan kuuluvien paperivaluuttojen vaihtaminen puolueettomasti Oikeusasiantuntijoiden yksimielinen lausunto tässä tapauksessa on se, että tällaisen vaihdon on oltava ilman minkäänlaista voittoa tai tasolle, joka on yhtäläinen ja se on ratkaistava paikalla. Mikä on edellä mainitun päätöksen perusta? Jos katsotaan Hanafi ja ensimmäinen versio Hanbalin asemasta tässä tapauksessa vain yksi ulottuvuus tehokkaasta syystä illa on olemassa, toisin sanoen ne kuuluvat samaan sukuun. Mutta paperivaluutat eivät ole mitattavissa eikä mitattavissa. Näin ollen Hanafin laki ilmeisesti mahdollistaa vaihdon eri määriä Sama valuutta spot-pohjalta Samalla tavoin, jos tehokas syy olla valuutan thamaniyya on erityinen vain kulta ja hopea, niin Shafiin ja Maliki-lain sallisivat myös saman tarpeettoman sanoa, tämä tarkoittaa sitä, että se mahdollistaa riba-pohjaisen luotonannon ja luotonannon Tämä osoittaa Että se on Shafiin ja Malikin ajatus, joka perustuu konsensuspalkkioon, jonka mukaan voitonjakoa ja lykkäystä on sovellettava valuutanvaihtoon b Elävöittäminen samaan maahan Edustajien mukaan tämän logiikan laajentaminen eri maiden valuuttoihin merkitsisi sitä, että voitonvaihdon tai muiden kuin ykseyden kaltaisella vaihtelulla on sallittua, koska jinien yhtenäisyyttä ei ole, vaan ratkaisun on oltava paikalla .2 1 2 Valuuttakurssin ja Bai-Sarf. Bai-sarfin välinen vertailu on määritelty Fiqh-kirjallisuudessa vaihtoehtona, johon kuuluu thaman haqiqi, joka on määritelty kuluksi ja hopeaksi, joka oli tärkeimpänä vaihtoehtona melkein kaikissa suurissa liiketoimissa. Katsoo, että eri valuuttojen vaihto eri maissa on sama kuin bai-sarf väittävät, että nykyisessä aikakaudella paperi valuutat ovat korvannut tehokkaasti ja kokonaan kultaa ja hopeaa vaihdon välineeksi. Näin ollen tällaisten valuuttojen vaihtoa olisi analogisesti säänneltävä Samoja sharia-sääntöjä ja kieltomääräyksiä kuin bai-sarf. Lisäksi väitetään, että mikäli molempien sopimuspuolten sallittu lasku on sallittua, tämä avaa Riba-al nasia: n velvollisuudet. Bai-sarfin valuuttakeskittymän luokittelut kuitenkin huomauttavat, että kaikenlaisten valuutanmuotojen vaihtoa ei voida kutsua bai-sarfiksi. Tämän näkemyksen mukaan bai-sarf tarkoittaa kultaisten valuuttojen vaihtoa Ja hopea thaman haqiqi tai naqdain yksin ja ei rahan sanoin sinällään valtion viranomaiset thaman istalahi Nykyhetken valuutat ovat esimerkkejä jälkimmäisestä Tällaiset tutkijat tukevat niitä kirjoituksia, jotka väittävät, että jos hyödykkeiden vaihto ei ole kulta tai hopea , Vaikka yksi näistä on kulta tai hopea sitten, vaihtoa ei voida kutsua bai-sarfiksi. Myös bai-sarfin määräyksiä ei sovellettaisi tällaisiin vaihtoihin. Imam Sarakhsi4: n mukaan, kun yksittäinen ostaa falsia tai metallirahoja , Kuten kupari thaman istalahi dirhams thaman haqiqi: lle ja tekee spot-maksun jälkimmäisestä, mutta myyjällä ei ole tuona hetkellä vääryyttä, niin tällainen vaihto on perm Molempien osapuolten vaihtamien hyödykkeiden hallussapito ei ole ennakkoedellytys, kun taas bai-sarfin tapauksessa on olemassa useita vastaavia viitteitä, jotka osoittavat, että juristit eivät luokittele faman thaman istalahin vaihtoa toiselle fals thaman istalahi - tai kullalle tai Hopea thaman haqiqi, kuten bai-sarf. Näin ollen kahden eri valuutanvaihtoa, jotka voivat olla vain thaman istalahi, ei voida luokitella bai-sarfiksi. Tällaisiin liiketoimiin ei myöskään sovelleta pakollista korvausta. Täällä, että bai-sarfin määritelmä on Fiqh-kirjallisuus, eikä pyhissä perinneissa mainita samaa. Perinteitä mainitaan ribasta ja kullan ja hopean naxdainin myynti ja osto, joka voi olla tärkeä riba-lähde. Jota islamilaiset juristit kuvaavat bai-sarfiksi. On myös huomattava, että fikh-kirjallisuudessa bai-sarf tarkoittaa kullan tai hopean vaihtoa vain siitä, käytetäänkö niitä tällä hetkellä keskipitkällä Vaihdetaan tai vaihdetaan Diaarin ja kullan koristeita, jotka molemmat ovat bai-sarfilaisia. Eri juristit ovat pyrkineet selventämään tätä kohtaa ja määrittäneet sarfin sellaiseksi vaihtoehdoksi, jossa sekä vaihdetut hyödykkeet ovat luonteeltaan thamania, eivät välttämättä thamania. , Vaikka yksi hyödykkeistä käsitelty kullan sanotaan koruiksi, tällaista vaihtoa kutsutaan bai-sarfiksi. Asiantuntijat katsovat, että valuutanvaihtoa olisi kohdeltava samalla tavoin kuin bai-sarf, myös tuetaan kannatusta islamilaisten juristien kirjoituksista. Imam Ibn Taimiyalle kaiken, joka suorittaa keskuksen vaihdon, laskentayksikön ja arvon tallentamisen, kutsutaan thamaniksi, joka ei välttämättä rajoitu kultaiseen hopeaan. Samankaltaiset viitteet ovat saatavilla Imam Ghazzalin kirjoituksissa5. Imam Sarakhshin On huolissaan valuutanvaihtoon liittyvistä asioista, heidän mukaansa on otettava huomioon joitakin lisäpisteitä Islamin alkuaikoina, dinaarien ja dirhamien ma De kultaa ja hopeaa käytettiin lähinnä vaihto-välineinä kaikissa suurissa liiketoimissa. Vain vähäiset joutuivat valehtelemaan. Toisin sanoen, valeilla ei ollut täydellistä rahan tai thamaniyyan ominaisuuksia, eikä sitä käytetä vain arvona tai yksikkönä Ja se oli luonteeltaan hyödyke. Näin ollen ei ollut mitään rajoituksia ostaa samaa kultaa ja hopeaa viivästyneellä hetkellä. Nykypäivän valuutoilla on kaikki sen ominaisuudet, ja ne on tarkoitettu ainoastaan thamanille. Eri maissa on sama kuin bai-sarf, jinien ero ja siksi viivästyneet ratkaisut johtaisivat riba al-nasia. Dr Mohamed Nejatullah Siddiqui havainnollistaa tätä mahdollisuutta esimerkkinä6 Hän kirjoittaa Tiettynä hetkenä, Dollari ja rupee ovat 1 20, jos yksittäinen hankkii 50 rupiaa koskevan velvoitteensa täyttämiseen 1 22 mennessä, mikä on myöhempi päivämäärä, on erittäin todennäköistä, että hän on f Toimii, lainaa Rs 1000 nyt sijasta lupauksen maksaa Rs 1100 tiettynä myöhempänä päivämääränä Koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 ostettu luotto spot-korko Näin sarf voidaan muuntaa korko-pohjainen lainananto .2 1 3 Thamaniyymin määrittäminen on avain. Edellä olevasta vaihtoehtoisten näkemysten synteesistä käy ilmi, että keskeinen kysymys näyttää olevan oikea määritelmä thamaniyyalle. Esimerkiksi perustavanlaatuinen kysymys, joka johtaa eri asemiin sallittavuudesta, liittyy siihen, onko thamaniyya spesifinen Kultaa ja hopeaa tai se voi liittyä kaikkiin tehtäviin, jotka suorittavat rahojen tehtävät. Noudatamme joitakin kysymyksiä, jotka voidaan ottaa huomioon kaikissa vaihtoehtoisten kantojen uudelleenarvioinnissa. On syytä ymmärtää, että thamaniyya ei välttämättä ole ehdoton ja saattaa vaihdella Asteittain On totta, että paperivaluutat ovat kokonaan korvannut kullan ja hopean vaihdon välineeksi, laskentayksiköksi ja arvopaperiksi. Tässä mielessä paperivaluuttoja voidaan Sanotaan omistavansa thamaniyya Tämä pätee kuitenkin vain kotimaan valuuttoihin ja ei ehkä pidä paikkaansa ulkomaisten valuuttojen suhteen. Toisin sanoen intialaisilla rupareilla on vain thamaniyya Intian maantieteellisillä rajoilla ja niillä ei ole hyväksyttävyyttä Yhdysvalloissa. Näitä ei voida sanoa Hallussaan thamaniyya Yhdysvalloissa, ellei Yhdysvaltain kansalainen voi käyttää intialaisia rupioita vaihtovälin tai laskentayksikön tai arvon tallennusvälineenä. Useimmissa tapauksissa tällainen mahdollisuus on kaukana. Tämä mahdollisuus toimii myös valuuttakurssimekanismin, kuten Kuten Intian rupeiden vaihdettavuus Yhdysvaltain dollareiksi ja onko olemassa kiinteä vai kelluva valuuttakurssijärjestelmä. Esimerkiksi olettaen, että Intian rupeiden vapaasti vaihdettaisiin Yhdysvaltain dollareiksi ja päinvastoin ja kiinteä valuuttakurssijärjestelmä, jossa rupesi-dollari Valuuttakurssin ei odoteta kasvavan tai laskevan lähitulevaisuudessa, rupia thamaniyya Yhdysvalloissa paranee huomattavasti Esimerkki, jonka tohtori Nejatullah Siddiqui mainitsee, ilmestyy myös lopettamaan Vahva olosuhteissa vallitseva tilanne Lupa vaihtaa rupiaa dollareiksi viivästetysti toisesta päästä tietenkin eri korkoina kuin spot-korko virallisella korolla, joka todennäköisesti pysyy kiinteänä maksupäivään saakka, olisi selvä korko - Mutta jos oletetaan kiinteän valuuttakurssin rentoutumisen ja nykyisen vaihtelevan ja vaihtelevan valuuttakurssin oletetaan tapahtuvan, voidaan osoittaa, että riba al-nasia - tapaus rikkoo. Esimerkki Jos dollarin ja ruplan välinen vaihtokurssi on 1 20, jos yksittäinen hankkii 50: tä 1 22: n velkojen maksamisessa rupiaan, joka on lykätty tulevaisuudessa, on erittäin todennäköistä, että Hän itse asiassa lainaa Rs 1000 nyt lupauksen maksaa Rs 1100 tietylle myöhempää päivämäärää varten Koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 ostettu luotto spot korko Tämä olisi niin, vain jos currenc Y-riski on olematon valuuttakurssi pysyy 1 20: ssa, tai se maksaa dollarin myyjältä ostajan takaisinmaksua rupareissa eikä dollareissa. Jos ensimmäinen on totta, niin dollarin lainanantajan myyjä saa ennalta määrätyn kymmenen prosentin tuoton Hän muuntaa erääntymispäivänä vastaanotetun Rs1100: n 55: een kurssiin 1 20 Jos kuitenkin jälkimmäinen on totta, palautusta myyjälle tai lainanantajalle ei ole ennalta määritetty. Ei tarvitse olla edes positiivinen. Esimerkiksi jos rupee - Dollarin valuuttakurssi nousee 1 25: een, sitten dollarin myyjä saisi vain 44 Rs 1100: ta muunnettuna dollareiksi 50: n sijoituksestaan. Tässä kaksi pistettä on syytä huomata. Ensinnäkin, kun oletetaan kiinteän valuuttakurssijärjestelmän, Eri maista laimennetaan Tilanne muuttuu saman verran kuin samaa maata vastaavien sterlingvaluuttojen vaihtaminen kiinteäkorkoisena Toiseksi silloin, kun oletetaan vaihtelevan valuuttakurssijärjestelmän, niin aivan kuin pystytään näkemään Edellä esitetyssä esimerkkitapauksessa esitetyn valuuttamarkkinoiden mekanismin avulla voidaan myös visualisoida lainoja minkä tahansa muun järjestäytyneen markkinan, kuten hyödykkeiden tai varastojen, kautta. Jos edellä mainittu esimerkki korvaa osakkeiden varat, se luetaan seuraavasti: Aika, jolloin osakkeiden markkinahinta X on Rs 20, jos yksittäinen hankkii 50 kappaletta Rs 22: n suorittamasta velvoitteensa rupiaan, joka on lykätty tulevaisuudessa, on erittäin todennäköistä, että hän itse asiassa lainaa Rs 1000: n Nyt lupauksen maksaa Rs 1100 takaisin tiettynä myöhempänä päivämääränä Koska hän voi saada Rs 1000 nyt vaihtamalla 50 varastot ostetut luottoa nykyisestä hinnasta Tässä tapauksessa myös kuten aiemmassa esimerkissä, palaa myyjälle varastot may be negative if stock price rises to Rs 25 on the settlement date Hence, just as returns in the stock market or commodity market are Islamically acceptable because of the price risk, so are returns in the currency market because of fluctu ations in the prices of currencies. A unique feature of thaman haqiqi or gold and silver is that the intrinsic worth of the currency is equal to its face value Thus, the question of different geographical boundaries within which a given currency, such as, dinar or dirham circulates, is completely irrelevant Gold is gold whether in country A or country B Thus, when currency of country A made of gold is exchanged for currency of country B, also made of gold, then any deviation of the exchange rate from unity or deferment of settlement by either party cannot be permitted as it would clearly involve riba al-fadl and also riba al-nasia However, when paper currencies of country A is exchanged for paper currency of country B, the case may be entirely different The price risk exchange rate risk , if positive, would eliminate any possibility of riba al-nasia in the exchange with deferred settlement However, if price risk exchange rate risk is zero, then such exchange could be a source of riba al - nasia if deferred settlement is permitted7.Another point that merits serious consideration is the possibility that certain currencies may possess thamaniyya, that is, used as a medium of exchange, unit of account, or store of value globally, within the domestic as well as foreign countries For instance, US dollar is legal tender within US it is also acceptable as a medium of exchange or unit of account for a large volume of transactions across the globe Thus, this specific currency may be said to possesses thamaniyya globally, in which case, jurists may impose the relevant injunctions on exchanges involving this specific currency to prevent riba al-nasia The fact is that when a currency possesses thamaniyya globally, then economic units using this global currency as the medium of exchange, unit of account or store of value may not be concerned about risk arising from volatility of inter-country exchange rates At the same time, it should be recognized that a large majority of currencie s do not perform the functions of money except within their national boundaries where these are legal tender. Riba and risk cannot coexist in the same contract The former connotes a possibility of returns with zero risk and cannot be earned through a market with positive price risk As has been discussed above, the possibility of riba al-fadl or riba al-nasia may arise in exchange when gold or silver function as thaman or when the exchange involves paper currencies belonging to the same country or when the exchange involves currencies of different countries following a fixed exchange rate system The last possibility is perhaps unIslamic8 since price or exchange rate of currencies should be allowed to fluctuate freely in line with changes in demand and supply and also because prices should reflect the intrinsic worth or purchasing power of currencies The foreign currency markets of today are characterised by volatile exchange rates The gains or losses made on any transaction in currencies of different countries, are justified by the risk borne by the parties to the contract.2 1 4 Possibility of Riba with Futures and Forwards. So far, we have discussed views on the permissibility of bai salam in currencies, that is, when the obligation of only one of the parties to the exchange is deferred What are the views of scholars on deferment of obligations of both parties Typical example of such contracts are forwards and futures9 According to a large majority of scholars, this is not permissible on various grounds, the most important being the element of risk and uncertainty gharar and the possibility of speculation of a kind which is not permissible This is discussed in section 3 However, another ground for rejecting such contracts may be riba prohibition In the preceding paragraph we have discussed that bai salam in currencies with fluctuating exchange rates can not be used to earn riba because of the presence of currency risk It is possible to demonstrate that currency risk c an be hedged or reduced to zero with another forward contract transacted simultaneously And once risk is eliminated, the gain clearly would be riba. We modify and rewrite the same example In a given moment in time when the market rate of exchange between dollar and rupee is 1 20, an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation in rupees deferred to a future date , and the seller of dollars also hedges his position by entering into a forward contract to sell Rs1100 to be received on the future date at a rate of 1 20, then it is highly probable that he is in fact, borrowing Rs 1000 now in lieu of a promise to repay Rs 1100 on a specified later date Since, he can obtain Rs 1000 now, exchanging the 50 dollars purchased on credit at spot rate The seller of the dollars lender receives a predetermined return of ten percent when he converts Rs1100 received on the maturity date into 55 dollars at an exchange rate of 1 20 for his investment of 50 dollars irrespective o f the market rate of exchange prevailing on the date of maturity. Another simple possible way to earn riba may even involve a spot transaction and a simultaneous forward transaction For example, the individual in the above example purchases 50 on a spot basis at the rate of 1 20 and simultaneously enters into a forward contract with the same party to sell 50 at the rate of 1 21 after one month In effect this implies that he is lending Rs1000 now to the seller of dollars for one month and earns an interest of Rs50 he receives Rs1050 after one month This is a typical buy-back or repo repurchase transaction so common in conventional banking 10.3 The Issue of Freedom from Gharar. Gharar, unlike riba, does not have a consensus definition In broad terms, it connotes risk and uncertainty It is useful to view gharar as a continuum of risk and uncertainty wherein the extreme point of zero risk is the only point that is well-defined Beyond this point, gharar becomes a variable and the gharar invol ved in a real life contract would lie somewhere on this continuum Beyond a point on this continuum, risk and uncertainty or gharar becomes unacceptable11 Jurists have attempted to identify such situations involving forbidden gharar A major factor that contributes to gharar is inadequate information jahl which increases uncertainty This is when the terms of exchange, such as, price, objects of exchange, time of settlement etc are not well-defined Gharar is also defined in terms of settlement risk or the uncertainty surrounding delivery of the exchanged articles. Islamic scholars have identified the conditions which make a contract uncertain to the extent that it is forbidden Each party to the contract must be clear as to the quantity, specification, price, time, and place of delivery of the contract A contract, say, to sell fish in the river involves uncertainty about the subject of exchange, about its delivery, and hence, not Islamically permissible The need to eliminate any element of uncertainty inherent in a contract is underscored by a number of traditions 12.An outcome of excessive gharar or uncertainty is that it leads to the possibility of speculation of a variety which is forbidden Speculation in its worst form, is gambling The holy Quran and the traditions of the holy prophet explicitly prohibit gains made from games of chance which involve unearned income The term used for gambling is maisir which literally means getting something too easily, getting a profit without working for it Apart from pure games of chance, the holy prophet also forbade actions which generated unearned incomes without much productive efforts 13.Here it may be noted that the term speculation has different connotations It always involves an attempt to predict the future outcome of an event But the process may or may not be backed by collection, analysis and interpretation of relevant information The former case is very much in conformity with Islamic rationality An Islamic economic uni t is required to assume risk after making a proper assessment of risk with the help of information All business decisions involve speculation in this sense It is only in the absence of information or under conditions of excessive gharar or uncertainty that speculation is akin to a game of chance and is reprehensible.3 2 Gharar Speculation with of Futures Forwards. Considering the case of the basic exchange contracts highlighted in section 1, it may be noted that the third type of contract where settlement by both the parties is deferred to a future date is forbidden, according to a large majority of jurists on grounds of excessive gharar Futures and forwards in currencies are examples of such contracts under which two parties become obliged to exchange currencies of two different countries at a known rate at the end of a known time period For example, individuals A and B commit to exchange US dollars and Indian rupees at the rate of 1 22 after one month If the amount involved is 50 and A is the buyer of dollars then, the obligations of A and B are to make a payments of Rs1100 and 50 respectively at the end of one month The contract is settled when both the parties honour their obligations on the future date. Traditionally, an overwhelming majority of Sharia scholars have disapproved such contracts on several grounds The prohibition applies to all such contracts where the obligations of both parties are deferred to a future date, including contracts involving exchange of currencies An important objection is that such a contract involves sale of a non-existent object or of an object not in the possession of the seller This objection is based on several traditions of the holy prophet 14 There is difference of opinion on whether the prohibition in the said traditions apply to foodstuffs, or perishable commodities or to all objects of sale There is, however, a general agreement on the view that the efficient cause illa of the prohibition of sale of an object which the sell er does not own or of sale prior to taking possession is gharar, or the possible failure to deliver the goods purchased. Is this efficient cause illa present in an exchange involving future contracts in currencies of different countries In a market with full and free convertibility or no constraints on the supply of currencies, the probability of failure to deliver the same on the maturity date should be no cause for concern Further, the standardized nature of futures contracts and transparent operating procedures on the organized futures markets15 is believed to minimize this probability Some recent scholars have opined in the light of the above that futures, in general, should be permissible According to them, the efficient cause illa , that is, the probability of failure to deliver was quite relevant in a simple, primitive and unorganized market It is no longer relevant in the organized futures markets of today16 Such contention, however, continues to be rejected by the majority of s cholars They underscore the fact that futures contracts almost never involve delivery by both parties On the contrary, parties to the contract reverse the transaction and the contract is settled in price difference only For example, in the above example, if the currency exchange rate changes to 1 23 on the maturity date, the reverse transaction for individual A would mean selling 50 at the rate of 1 23 to individual B This would imply A making a gain of Rs50 the difference between Rs1150 and Rs1100 This is exactly what B would lose It may so happen that the exchange rate would change to 1 21 in which case A would lose Rs50 which is what B would gain This obviously is a zero-sum game in which the gain of one party is exactly equal to the loss of the other This possibility of gains or losses which theoretically can touch infinity encourages economic units to speculate on the future direction of exchange rates Since exchange rates fluctuate randomly, gains and losses are random too and th e game is reduced to a game of chance There is a vast body of literature on the forecastability of exchange rates and a large majority of empirical studies have provided supporting evidence on the futility of any attempt to make short-run predictions Exchange rates are volatile and remain unpredictable at least for the large majority of market participants Needless to say, any attempt to speculate in the hope of the theoretically infinite gains is, in all likelihood, a game of chance for such participants While the gains, if they materialize, are in the nature of maisir or unearned gains, the possibility of equally massive losses do indicate a possibility of default by the loser and hence, gharar.3 3 Risk Management in Volatile Markets. Hedging or risk reduction adds to planning and managerial efficiency The economic justification of futures and forwards is in term of their role as a device for hedging In the context of currency markets which are characterized by volatile rates, such co ntracts are believed to enable the parties to transfer and eliminate risk arising out of such fluctuations For example, modifying the earlier example, assume that individual A is an exporter from India to US who has already sold some commodities to B, the US importer and anticipates a cashflow of 50 which at the current market rate of 1 22 mean Rs 1100 to him after one month There is a possibility that US dollar may depreciate against Indian rupee during these one month, in which case A would realize less amount of rupees for his 50 if the new rate is 1 21, A would realize only Rs1050 Hence, A may enter into a forward or future contract to sell 50 at the rate of 1 21 5 at the end of one month and thereby, realize Rs1075 with any counterparty which, in all probability, would have diametrically opposite expectations regarding future direction of exchange rates In this case, A is able to hedge his position and at the same time, forgoes the opportunity of making a gain if his expectations do not materialize and US dollar appreciates against Indian rupee say, to 1 23 which implies that he would have realized Rs1150, and not Rs1075 which he would realize now While hedging tools always improve planning and hence, performance, it should be noted that the intention of the contracting party - whether to hedge or to speculate, can never be ascertained. It may be noted that hedging can also be accomplished with bai salam in currencies As in the above example, exporter A anticipating a cash inflow of 50 after one month and expecting a depreciation of dollar may go for a salam sale of 50 with his obligation to pay 50 deferred by one month Since he is expecting a dollar depreciation, he may agree to sell 50 at the rate of 1 21 5 There would be an immediate cash inflow in Rs 1075 for him The question may be, why should the counterparty pay him rupees now in lieu of a promise to be repaid in dollars after one month As in the case of futures, the counterparty would do so for profit, i f its expectations are diametrically opposite, that is, it expects dollar to appreciate For example, if dollar appreciates to 1 23 during the one month period, then it would receive Rs1150 for Rs 1075 it invested in the purchase of 50 Thus, while A is able to hedge its position, the counterparty is able to earn a profit on trading of currencies The difference from the earlier scenario is that the counterparty would be more restrained in trading because of the investment required, and such trading is unlikely to take the shape of rampant speculation.4 Summary Conclusion. Currency markets of today are characterized by volatile exchange rates This fact should be taken note of in any analysis of the three basic types of contracts in which the basis of distinction is the possibility of deferment of obligations to future We have attempted an assessment of these forms of contracting in terms of the overwhelming need to eliminate any possibility of riba, minimize gharar, jahl and the possibilit y of speculation of a kind akin to games of chance In a volatile market, the participants are exposed to currency risk and Islamic rationality requires that such risk should be minimized in the interest of efficiency if not reduced to zero. It is obvious that spot settlement of the obligations of both parties would completely prohibit riba, and gharar, and minimize the possibility of speculation However, this would also imply the absence of any technique of risk management and may involve some practical problems for the participants. At the other extreme, if the obligations of both the parties are deferred to a future date, then such contracting, in all likelihood, would open up the possibility of infinite unearned gains and losses from what may be rightly termed for the majority of participants as games of chance Of course, these would also enable the participants to manage risk through complete risk transfer to others and reduce risk to zero It is this possibility of risk reduction to zero which may enable a participant to earn riba Future is not a new form of contract Rather the justification for proscribing it is new If in a simple primitive economy, it was prevention of gharar relating to delivery of the exchanged article, in todays complex financial system and organized exchanges, it is prevention of speculation of kind which is unIslamic and which is possible under excessive gharar involved in forecasting highly volatile exchange rates Such speculation is not just a possibility, but a reality The precise motive of an economic unit entering into a future contract - speculation or hedging may not ascertainable regulators may monitor end use, but such regulation may not be very practical, nor effective in a free market Empirical evidence at a macro level, however, indicates the former to be the dominant motive. The second type of contracting with deferment of obligations of one of the parties to a future date falls between the two extremes While Sharia scholars hav e divergent views about its permissibility, our analysis reveals that there is no possibility of earning riba with this kind of contracting The requirement of spot settlement of obligations of atleast one party imposes a natural curb on speculation, though the room for speculation is greater than under the first form of contracting The requirement amounts to imposition of a hundred percent margin which, in all probability, would drive away the uninformed speculator from the market This should force the speculator to be a little more sure of his expectations by being more informed When speculation is based on information it is not only permissible, but desirable too Bai salam would also enable the participants to manage risk At the same time, the requirement of settlement from one end would dampen the tendency of many participants to seek a complete transfer of perceived risk and encourage them to make a realistic assessment of the actual risk. Notes References.1 These diverse views are reflected in the papers presented at the Fourth Fiqh Seminar organized by the Islamic Fiqh Academy, India in 1991 which were subsequently published in Majalla Fiqh Islami, part 4 by the Academy The discussion on riba prohibition draws on these views.2 Nabil Saleh, Unlawful gain and Legitimate Profit in Islamic Law, Graham and Trotman, London, 1992, p 16.3 Ibn Qudama, al-Mughni, vol 4, pp 5-9.4 Shams al Din al Sarakhsi, al-Mabsut, vol 14, pp 24-25.5 Paper presented by Abdul Azim Islahi at the Fourth Fiqh Seminar organized by Islamic Fiqh Academy, India in 1991.6 Paper by Dr M N Siddiqui highlighting the issue was circulated among all leading Fiqh scholars by the Islamic Fiqh Academy, India for their views and was the main theme of deliberations during the session on Currency Exchange at the Fourth Fiqh Seminar held in 1991.7 It is contended by some that the above example may be modified to show the possibility of riba with spot settlement too In a given moment in time when the market ra te of exchange between dollar and rupee is 1 20, if an individual purchases 50 at the rate of 1 22 settlement of his obligation also on a spot basis , then it amounts to the seller of dollars exchanging 50 with 55 on a spot basis Since, he can obtain Rs 1100 now, exchange them for 55 at spot rate of 1 20 Thus, spot settlement can also be a clear source of riba Does this imply that spot settlement should be proscribed too The fallacy in the above and earlier examples is that there is no single contract but multiple contracts of exchange occurring at different points in time true even in the above case Riba can be earned only when the spot rate of 1 20 is fixed during the time interval between the transactions This assumption is, needless to say, unrealistic and if imposed artificially, perhaps unIslamic.8 Islam envisages a free market where prices are determined by forces of demand and supply There should be no interference in the price formation process even by the regulators While pri ce control and fixation is generally accepted as unIslamic, some scholars, such as, Ibn Taimiya do admit of its permissibility However, such permissibility is subject to the condition that price fixation is intended to combat cases of market anomalies caused by impairing the conditions of free competition If market conditions are normal, forces of demand and supply should be allowed a free play in determination of prices.9 Some Islamic scholars use the term forward to connote a salam sale However, we use this term in the conventional sense where the obligations of both parties are deferred to a future date and hence, are similar to futures in this sense The latter however, are standardized contracts and are traded on an organized Futures Exchange while the former are specific to the requirements of the buyer and seller.10 This is known as bai al inah which is considered forbidden by almost all scholars with the exception of Imam Shafii Followers of the same school, such as Al Nawawi do not consider it Islamically permissible.11 It should be noted that modern finance theories also distinguish between conditions of risk and uncertainty and assert that rational decision making is possible only under conditions of risk and not under conditions of uncertainty Conditions of risk refer to a situation where it is possible with the help of available data to estimate all possible outcomes and their corresponding probabilities, or develop the ex-ante probability distribution Under conditions of uncertainty, no such exercise is possible The definition of gharar, Real-life situations, of course, fall somewhere in the continuum of risk and uncertainty.12 The following traditions underscore the need to avoid contracts involving uncertainty. Ibn Abbas reported that when Allah s prophet pbuh came to Medina, they were paying one and two years advance for fruits, so he said Those who pay in advance for any thing must do so for a specified weight and for a definite time. It is reported o n the authority of Ibn Umar that the Messenger of Allah pbuh forbade the transaction called habal al-habala whereby a man bought a she-camel which was to be the off-spring of a she-camel and which was still in its mother s womb.13 According to a tradition reported by Abu Huraira, Allah s Messenger pbuh forbade a transaction determined by throwing stones, and the type which involves some uncertainty. The form of gambling most popular to Arabs was gambling by casting lots by means of arrows, on the principle of lottery, for division of carcass of slaughtered animals The carcass was divided into unequal parts and marked arrows were drawn from a bag One received a large or small share depending on the mark on the arrow drawn Obviously it was a pure game of chance.14 The holy prophet is reported to have said Do not sell what is not with you. Ibn Abbas reported that the prophet said He who buys foodstuff should not sell it until he has taken possession of it Ibn Abbas said I think it applies t o all other things as well.15 The Futures Exchange performs an important function of providing a guarantee for delivery by all parties to the contract It serves as the counterparty in the exchange for both, that is, as the buyer for the sale and as the seller for the purchase.16 M Hashim Kamali Islamic Commercial Law An Analysis of Futures , The American Journal of Islamic Social Sciences, vol 13, no 2, 1996.Send Your Comments to Dr Mohammed Obaidullah, Xavier Institute of Management, Bhubaneswar 751 013, India Mail to. Add this page to your favorite Social Bookmarking websites. Forex Trading and Islam. May 28, 2007 Last updated on December 21, 2015 by Andriy Moraru. The topic of Forex trading prohibition in Islam is vast and controversial Many points of view exist on different aspects of on-line Forex trading including spot trading, futures and options trading, margin trading, overnight interest, etc The majority of the Islamic jurists agrees that Forex trading can comply with Sharia only if it is spot trading while futures and options are considered to earn Riba and if it doesn t involve any overnight interest or interest hid by commissions, though Muslim traders should know that not all commissions are to hide overnight interest One of the main point of debate lies in margin trading almost every transaction in Forex is based on margin and hedging it is compared to futures trading usually Dr Mohammed Obaidullah of Universiti Tun Abdul Razak located in Malaysia discusses this topic in his article Islamic Forex Trading It is a well grounded article covering every aspect of Forex trading and providing references to the fundamental Islamic sources Among other things, Dr Mohammed Obaidullah proves margin Forex trading to be legal for Muslims, as long as it doesn t involve any Riba unlike some other Islamic jurists who look at margin Forex trading as forbidden activity In this articles the Forex hedging is also analysed and is seen as the source of Riba income I strongly re commend reading this article to all Muslim traders and those who want to start trading Forex while remaining a lawful Islamic believer. I also recommend looking at the list of the Forex broker that offer Muslim-friendly trading accounts with no overnight-interest applied on the open positions. Some important things have changed in Islamic Forex since this article had last been updated In February 16, 2012, the National Fatwa Council of Malaysia nation s supreme Islamic legal body announced that spot Forex trading performed by individual traders contrary to authorized dealers is considered haram sinful Technically, it restricts all Muslim residents of Malaysia from participating in online foreign exchange trading It is important to add that no other Muslim fatwa institution in other countries has issued similar prohibition On the contrary, National Sharia Board of Indonesia had previous issued a fatwa the link is in Indonesian stating the legality of Forex Apparently, the situation with I slamic Forex trading still remains quite unclear. And what do you think about legality of currency trading for Islamic believers. Related Posts.32 Responses to Forex Trading and Islam. I will talk with muslim scholars about this matter. FAURE Reply April 4th, 2010 at 3 04 am. Salam , Do you have any answers so Thanks in advance. Recently I cam across the article on the Internet on same subject and since then I am trying to search about the issue raised by the writer that wether foreign currencies shall be treated as same class or different class the link to article is. Assalamualykum, i have tryed to read this article but the english is a bit complicated for me to understand everything, but im just wondering is it halal to use a broker u mean And what should a do to make the trading as islamic as possible.1 Trade on accounts with no overnight interest on positions swaps 2 Trade on accounts with no yearly interest on balance 3 Optionally, trade without margin This is a point of debates, but if you want to be completely sure, use no leverage in Forex trading. ata Reply September 30th, 2011 at 5 53 am. How can one not use leverage. One can trade without leverage with a broker that supports 1 1 leverage that is, no margin.
No comments:
Post a Comment